خدمات مالی در واقع خدمات اقتصادی ارائه شده توسط مؤسسات مالی و مؤسسات مالی است. موسسات مالی شامل بانک ها، موسسات مالی و اعتباری، شرکت های بیمه، شرکت های بورسی و شرکت های سرمایه گذاری دولتی و غیردولتی است. امروزه خدمات بانکی و مالی یکی از مهم ترین بخش های زندگی اقتصادی هر فرد است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات بازار، بانک ها و موسسات مالی برنامه های گسترده ای را در زمینه خدمات بانکی و مالی برای ارائه خدمات بهتر و جلب رضایت مشتریان اجرا می کنند.
بنا به تعریف سیستم حسابهای ملی سازمان ملل متحد خدمات مؤسسات مالی و پولی مشتمل بر خدمات حاصل از فعالیت بانکها، مؤسسات اعتباری غیربانکی، نظیر شرکتهای پسانداز و وام، مؤسسات اعتباری و شرکتهای سرمایهگذاری است. بر این اساس فعالیت کلیه مؤسسات و شرکتهایی که بهگونهای به امر واسطهگری مالی بین عرضهکنندگان وجوه و تقاضاکنندگان پول و سرمایه اشتغال دارند، در چارچوب این تعریف قرار میگیرد. در نظام حسابهای ملی ایران گروه خدمات مؤسسات مالی و پولی از دو بخش عمده بانکداری و بیمهگری تشکیل شدهاست. در نظام حسابهای ملی ایران عملیات بانکی شامل فعالیت کلیه بانکها اعم از بانکهای مرکزی، بانکهای تجاری و بانکهای تخصصی میباشند.
بانکداری الکترونیک یکی از انواع بانکداری است که تمامی انتقالات پول و فرآیندهای بانکی را در بستر اینترنت و به صورت الکترونیکی بدون نیاز به حضور فیزیکی مشتریان در بانک مدیریت میکند.
خدمات مالی در واقع خدمات اقتصادی محسوب میشوند که توسط مؤسسات مالی و نهاد های مالی ارائه میشوند. از جمله مؤسسات مالی میتوان به بانکها، مؤسسات مالی و اعتباری، شرکتهای بیمه، شرکتهای بورس و شرکتهای سرمایهگذاری دولتی و غیردولتی اشاره کرد.
بانکداری با تلفن همراه (به انگلیسی: Mobile Banking ) سامانهای است که از طریق تلفن همراه میتوان عملیات بانکی خود را انجام داد. فقط با نصب یک نرم افزار روی تلفن همراه میتوانید از امکانات بانکداری بهره مند شوید.
این سرویس برای افرادی که امکان مراجعه حضوری به شعبه را ندارند بسیار سودمند است. مزایای استفاده: شاخص ترین مزیت استفاده از سرویس تلفن بانک، سرعت در پرداخت های بانکی بدون مراجعه به شعبه است.