Cloud Database پایگاه داده ابری

پایگاه داده ابری، نوعی سیستم ذخیره و مدیریت داده است که در بستر ابری قرار دارد. در این مدل، داده‌ها در سرورهای فیزیکی متمرکز واقع در مراکز داده‌ی ابری ذخیره و توسط سرویس‌دهنده‌های ابری مدیریت می‌شوند. کاربران به این پایگاه داده از طریق اتصال اینترنتی و با استفاده از روش‌هایی مانند وب سرویسها و ابزارهای مدیریتی دسترسی دارند.

Cloud container

پایگاه داده ابری

پایگاه داده ابری یا Cloud Database، به معنای ذخیره و مدیریت داده‌ها در یک بستر ابری است. در این مدل، داده‌ها در سرورهای فیزیکی واقع در مراکز داده‌ی ابری ذخیره می‌شوند و توسط سرویس‌دهنده‌های ابری مدیریت می‌گردند. در مقابل، کاربران می‌توانند به این پایگاه داده ابری از طریق اتصال اینترنتی و با استفاده از روش‌هایی مانند وب سرویسها یا ابزارهای مدیریتی، داده‌های خود را ذخیره، بازیابی و تغییر دهند. مزایای استفاده از پایگاه داده ابری شامل موارد زیر می‌شود: مقیاس‌پذیری: پیکار با نیازهای متغیر در مورد فضای ذخیره‌سازی و پردازش داده را ساده می‌کند. به راحتی می‌توان ظرفیت ذخیره‌سازی و قدرت پردازش را افزایش داد یا کاهش داد. دسترسی بهینه: با استفاده از این پایگاه داده، کاربران می‌توانند به طور همزمان و از مکان‌های مختلف داده‌های خود را مدیریت کنند و به آنها دسترسی داشته باشند. ایمنی و قابلیت بازیابی: پایگاه داده ابری برای ایجاد بکاپ‌های منظم از داده‌ها و اجرای روش‌های مقابله با خطا و بازیابی پس از بروز مشکلات طراحی شده است. هزینه‌های کاهش یافته: با استفاده از پایگاه داده ابری، نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه برای ساختارهای سنگین سخت‌افزاری و نگهداری آنها کاهش می‌یابد. در عوض، کاربران بر اساس مصرف و استفاده واقعی خود، هزینه‌های خود را پرداخت می‌کنند. به طور کلی، پایگاه داده ابری به کاربران اجازه می‌دهد تا از داده‌های خود در محیطی امن و با قابلیت مقیاس‌پذیری بالا بهره ببرند و به راحتی با آنها کار کنند.

Cloud Database

سوالات متداول

راهنمای انتخاب سرویس

بله، در محصولات کلی امکان ارتقای سرویس و افزودن افزونه و افزایش منابع وجود دارد.

بله، در برخی از محصولات مانند سرور ابری می توانید پس از ثبت نام در سایت وارد حساب کاربری خود شوید و سپس از قسمت محصولات سرور ابری یک روز آزمایشی رایگان دریافت کنید.

نحوه محاسبه هزینه ها

برای استفاده از این روش باید مبلغی را در کیف پول حساب خود شارژ کنید و سپس اقدام به تهیه سرویس کنید. زمانی که کیف پول شما در حال اتمام است، پیامی مبنی بر اتمام شارژ از سوی سیستم دریافت می کنید تا با پرداخت هزینه از قطع شدن سرویس جلوگیری کنید. اگر می خواهید مبلغ مورد نیاز سرویس را خودتان محاسبه کنید، می توانید از ماشین حساب هر محصول در صفحه اختصاصی آن استفاده کنید.

در شیوه پرداخت به ازای مصرف شما تنها هزینه مصرف منابع را پرداخت میکنید، به عنوان مثال اگر از ترافیک کمتری استفاده نمایید قاعدتا هزینه کمتری را هم پرداخت میکنید، مثلا اگر در سرویس ویدیوی ابری ویدیوی پربازدیدی داشته باشید ترافیک مصرفی بالاتری هم دارید پس مبلغ بیشتری هم بابت مصرف پرداخت میکنید و اگر ویدیوی پرحجم تری داشته باشید پس قاعدتا هزینه دیسک ابری بالاتری هم برای نگهداری فایل خود پرداخت خواهید کرد ولی در بعضی از محصولات هم مانند سرور ابری بدلیل رزرو شدن بعضی از منابع مانند آی پی اختصاصی و فضای دیسک ابری برای شما میبایست هزینه را پرداخت نمایید حتی اگر سرور شما خاموش باشد ولی هزینه سایر منابع تنها به میزان مصرفتان از شما دریافت میگردد.

پشتیبانی فنی و فروش

جهت ارسال تیکت ابتدا میبایست در سایت ابر آسمانی اکانت داشته باشید، اگر هنوز اکانت ندارید میتوانید آنرا به صورت رایگان ثبت نمایید و پس از ورود و مراحل فعال سازی اقدام به ارسال تیکت نمایید.

بله، کافیست با بخش فروش تماس بگیرید و برای سرویس مورد نظر خود فاکتور رسمی دریافت نمایید.

ساعات اداری شرکت از 8:30 الی 17 میباشد، برای دریافت مشاوره قبل از خرید فقط در طول ساعات اداری و برای دریافت پشتیبانی هر ساعت از شبانه روز حتی ایام تعطیل میتوانید از طریق تلفن ، ایمیل ، تیکت و چت آنلاین به صورت 24 ساعته با کارشناسان پشتیبانی فنی در تماس باشید.