comingsoon پشتیبانی حوادث

پشتیبانی حوادث یا Incident management در نگهداری سرور ها، به مجموعه اقدامات و فرآیندهایی گفته می‌شود که در صورت وقوع حوادث و مشکلات در سیستم‌های نگهداری شده، برای شناسایی، تحلیل، برطرف کردن و جلوگیری از تکرار آن‌ها انجام می‌شود.

bank-service

پشتیبانی حوادث

سرورها همانند کامپیوترهای شخصی برای آن‌که عملکرد قابل قبول و ایده‌آلی ارائه کنند به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند. بنابراین پس از خرید سرور حتما برنامه‌ای برای نگهداری و پشتیبانی از سرورهایتان داشته باشید. از این‌رو، تکنسین‌ها و سرپرستان شبکه باید با اصول نگه‌داری از سرورها آشنا باشند تا سرورها بتوانند همانند روزهای اولیه‌ای که خریداری شده‌اند خدمت‌رسانی کنند. به عنوان یک قاعده کلی، پیشنهاد می‌کنیم چک‌لیستی از اقداماتی که برای نگه‌داری باید انجام دهید آماده کنید تا در بازه‌های زمانی مختلف بر مبنای آن کارکنید و نکته‌ای را فراموش نکنید.

comingsoon
وجود نسخه‌های جایگزین

اگر نسخه بک‌آپ اصلی دچار خرابی و از دست رفتن اطلاعات شود، باید نسخه‌های پشتیبان بیشتری از اطلاعات وجود داشته باشد. بهتر است این نسخه‌ها به روش‌های مختلفی در محل‌های متفاوت ذخیره شوند؛ مثل فضای ذخیره سازی ابری یا خارج از سایت .

صرفه جویی در زمان

بک آپ گیری می‌تواند از تکرار و تلف شدن زمان جلوگیری کند؛ با وجود نسخه پشتیبان، کارمندان مجبور نیستند گزارش‌ها را بازنویسی کنند. زمان برای ما بسیار با ارزش است. باید تمام ابزار و امکانات را در پی صرفه جویی از زمان به کار گیریم

جلوگیری از آسیب یا از بین رفتن داده ها

دلیل اصلی بک آپ گیری از داده‌ها، ذخیره فایل‌های مهم در صورت خرابی سیستم یا خرابی هارد دیسک است. تهیه بک آپ از اطلاعات هاست برای محافظت از اطلاعات شرکت یا وب‌سایت و بازیابی آن در زمان از دست رفتن داده‌های اصلی اهمیت حیاتی دارد.

محافظت در برابر خطای انسانی

همه گاه و بیگاه اشتباه می کنند. ممکن است یک فایل مهم را در وب سایت خود حذف کنید ، تغییری ایجاد کنید که برخی از عملکردهای سایت را از بین ببرد. راه هایی برایرفع این نوع خطاها وجود دارد ، اما در تجربه نشان داده که هیچکدام به اندازه ی بازگرداندن نسخه پشتیبان قبلی کارآمد هستند.