در این زمینه که آیا باید هر فعالیت نوپایی را استارتاپ در نظر گرفت یا نه، اختلافنظر وجود دارد. در بیشتر کتابهای آکادمیک کارآفرینی، حتی کتابهایی که مدرنتر هستند و رویکرد نوگرا دارند، معنای گستردهای برای استارت آپ در نظر گرفته میشود و هر کسب و کار نوپایی استارتاپ نامیده میشود.
استارتاپ ها، شرکت های کوچک و نوپا هستند که با هدف ارائه محصولات و خدمات نوآورانه، بازار جدیدی را به دست می آورند. در حقیقت، استارتاپ ها با ایده های جدید و نوآورانه، مشکلات و نیازهای بازار را حل می کنند و به دنبال رشد و توسعه سریع هستند. استارتاپ ها معمولا در حال تلاش برای جذب سرمایه گذاری هستند تا بتوانند در مقیاس بزرگتری رشد کنند.
استارتاپها با هدف پیادهسازی یک ایده جدید و نوآورانه تشکیل شدهاند.
استارتاپها به دنبال رشد سریع و توسعه بیشتر هستند و سعی در جذب سرمایهگذاری و جذب کارکنان مجرب دارند.
استارت آپ ها معمولا منابع محدودی دارند و به دنبال سرمایه گذاری هستند.
با توجه به شرایط بازار و نیاز مشتری، استارت آپ ها باید به راحتی به تغییرات پاسخ دهند و با شرایط بازار سازگار شوند.