comingsoon دامنه

دامنه یک نام مستعار یا نام دامنه اینترنتی است که برای شناسایی سایت‌ها، سرویس‌ها، دستگاه‌ها و سرورها در شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. به طور معمول، یک دامنه از دو قسمت تشکیل شده است: نام دامنه و پسوند دامنه که با یک نقطه از یکدیگر جدا می‌شوند. دامنه‌ها برای هر یک از سرویس‌ها و وب‌سایت‌ها به صورت منحصر به فرد تعریف شده‌اند، و کاربران می‌توانند با استفاده از آدرس دامنه، به راحتی به وب‌سایت‌ها یا سرویس‌های موردنظر خود دسترسی پیدا کنند.

domain

دامنه

در اصطلاحات اینترنتی، دامنه به نام منحصر به فرد یا نام دامنه اینترنتی اشاره دارد که برای شناسایی یک وب‌سایت، سرویس، دستگاه یا سرور در شبکه‌های کامپیوتری استفاده می‌شود. به طور معمول، یک دامنه از دو بخش تشکیل شده است: نام دامنه و پسوند دامنه که با یک نقطه از یکدیگر جدا می‌شوند. نام دامنه ممکن است شامل حروف، اعداد و برخی از نشانه‌های خاص مانند خط تیره باشد. همچنین، پسوند دامنه معمولاً نوع سازمانی یا محتوای وب‌سایت را نشان می‌دهد.هر یک از سرویس‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی به طور جداگانه دارای یک دامنه منحصر به فرد هستند. کاربران می‌توانند با استفاده از آدرس دامنه به راحتی به وب‌سایت‌ها یا سرویس‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، دامنه‌ها نقش مهمی در برندینگ و شناخت برند دارند و به طور قابل توجهی بر تجارت الکترونیک و شرکت‌های اینترنتی تأثیرگذار هستند. برای ثبت دامنه، باید به یکی از شرکت‌های ثبت کننده دامنه مراجعه کرده و نام دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید. هزینه ثبت دامنه بسته به نوع پسوند و شرکت ثبت‌کننده متفاوت است. همچنین، یک دامنه می‌تواند شامل زیردامنه‌ها نیز باشد که به عنوان موجودیت‌های جداگانه در نظر گرفته می‌شوند.به طور کلی، دامنه‌ها به عنوان عناصر حیاتی در شبکه‌های کامپیوتری عمل می‌کنند و به شناسایی و دسترسی به سرویس‌ها، وب‌سایت‌ها و دستگاه‌ها کمک می‌کنند. آنها از نظر امنیتی و بازاریابی نیز اهمیت دارند. بنابراین، استفاده از پروتکل‌های SSL و TLS برای رمزنگاری ارتباطات و انجام به‌روزرسانی‌های دوره‌ای جهت برطرف کردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی توصیه می‌شود.

domain

انواع دامنه

انواع دامنه عبارتند از:
1. دامنه‌های بالاترین سطح (TLDs): این دامنه‌ها شامل پسوند‌هایی هستند که بعد از نام دامنه قرار می‌گیرند، مانند .com، .org، .net و .edu.
2. دامنه‌های بالاترین سطح کشوری (ccTLDs): این دامنه‌ها شامل پسوند‌هایی هستند که به کشورها اختصاص داده شده‌اند، مانند .ir برای ایران، .us برای ایالات متحده، و غیره.
3. دامنه‌های محدود (gTLDs): این دامنه‌ها شامل پسوند‌هایی هستند که برای موضوعات خاصی مانند شرکت‌ها (.biz)، سازمان‌های غیرانتفاعی (.org) و افراد شخصی (.name) تعریف شده‌اند.
4. دامنه‌های جدید (new gTLDs): این دامنه‌ها شامل پسوند‌های جدید هستند که بعداً به بازار عرضه شده‌اند، مانند .app، .club، .shop و غیره.
5. دامنه‌های بین‌المللی (IDNs): این دامنه‌ها شامل نام‌های دامنه با حروف الفبای غیرلاتین هستند، مانند .مثال.
6. دامنه‌های پیچیده: این دامنه‌ها شامل زیردامنه‌ها و ساب‌دامنه‌هایی هستند که از یک دامنه اصلی ایجاد شده‌اند، مانند subdomain.example.com.
در کل، انواع دامنه‌ها بسته به نوع و محتوای سایت یا سرویس، می‌توانند متفاوت باشند و هر کدام با پسوند و نام دامنه خاص خود، شناسایی می‌شوند.

سوالات متداول

راهنمای انتخاب سرویس

بله، در محصولات کلی امکان ارتقای سرویس و افزودن افزونه و افزایش منابع وجود دارد.

بله، در برخی از محصولات مانند سرور ابری می توانید پس از ثبت نام در سایت وارد حساب کاربری خود شوید و سپس از قسمت محصولات سرور ابری یک روز آزمایشی رایگان دریافت کنید.

نحوه محاسبه هزینه ها

برای استفاده از این روش باید مبلغی را در کیف پول حساب خود شارژ کنید و سپس اقدام به تهیه سرویس کنید. زمانی که کیف پول شما در حال اتمام است، پیامی مبنی بر اتمام شارژ از سوی سیستم دریافت می کنید تا با پرداخت هزینه از قطع شدن سرویس جلوگیری کنید. اگر می خواهید مبلغ مورد نیاز سرویس را خودتان محاسبه کنید، می توانید از ماشین حساب هر محصول در صفحه اختصاصی آن استفاده کنید.

در شیوه پرداخت به ازای مصرف شما تنها هزینه مصرف منابع را پرداخت میکنید، به عنوان مثال اگر از ترافیک کمتری استفاده نمایید قاعدتا هزینه کمتری را هم پرداخت میکنید، مثلا اگر در سرویس ویدیوی ابری ویدیوی پربازدیدی داشته باشید ترافیک مصرفی بالاتری هم دارید پس مبلغ بیشتری هم بابت مصرف پرداخت میکنید و اگر ویدیوی پرحجم تری داشته باشید پس قاعدتا هزینه دیسک ابری بالاتری هم برای نگهداری فایل خود پرداخت خواهید کرد ولی در بعضی از محصولات هم مانند سرور ابری بدلیل رزرو شدن بعضی از منابع مانند آی پی اختصاصی و فضای دیسک ابری برای شما میبایست هزینه را پرداخت نمایید حتی اگر سرور شما خاموش باشد ولی هزینه سایر منابع تنها به میزان مصرفتان از شما دریافت میگردد.

پشتیبانی فنی و فروش

جهت ارسال تیکت ابتدا میبایست در سایت ابر آسمانی اکانت داشته باشید، اگر هنوز اکانت ندارید میتوانید آنرا به صورت رایگان ثبت نمایید و پس از ورود و مراحل فعال سازی اقدام به ارسال تیکت نمایید.

بله، کافیست با بخش فروش تماس بگیرید و برای سرویس مورد نظر خود فاکتور رسمی دریافت نمایید.

ساعات اداری شرکت از 8:30 الی 17 میباشد، برای دریافت مشاوره قبل از خرید فقط در طول ساعات اداری و برای دریافت پشتیبانی هر ساعت از شبانه روز حتی ایام تعطیل میتوانید از طریق تلفن ، ایمیل ، تیکت و چت آنلاین به صورت 24 ساعته با کارشناسان پشتیبانی فنی در تماس باشید.